רתכים - הפרויקטים המרשימים בעולם - ארגנטולס דילוג לתוכן דילוג לכותרת תחתונה

ארגנטולס בשירות אלופי איכות החיים בישראל

פרויקטי הריתוך המרשימים ביותר בעולם ובישראל - תמונה ראשית

הפרויקט הגדול ביותר: צינור הנפט טרנס-אלסקה

הפרויקט הגדול ביותר צינור הנפט טרנס-אלסקה

צינור הנפט טרנס-אלסקה (TAPS) היה פרויקט הנדסי ענק שהוא גם פרויקט הריתוך הגדול בעולם. הפרויקט כלל בניית צינור באורך כ- 1,300 ק"מ לשינוע נפט גולמי מפרדייז באלסקה לנמל ואלדז. הצינור עשוי מפלדה ועובר בשטח הררי קשה ומבודד.

 

יותר מ- 30,000 רתכים השתתפו בפרויקט שנמשך ארבע שנים, מ-1973 עד 1977. הם עבדך בתנאי מזג אוויר קשים, עם רוחות חזקות וקור עז (לפעמים עד מינוס 60 מעלות צלזיוס) ובצעו כשני מיליון הלחמות בצינור, שהיו חיוניות כדי להבטיח את בטיחותו ואת יכולתו לשנע נפט גולמי באופן מאובטח.

הפרויקט המוכר ביותר: גשר שער הזהב בסן פרנסיסקו

הפרויקט המוכר ביותר גשר שער הזהב בסן פרנסיסקו

גשר שער הזהב הוא גשר תלוי החוצה את מיצר שער הזהב, המפרץ הנכנס של האוקיינוס השקט לסן פרנסיסקו, קליפורניה. הוא מחבר בין החלק הצפוני של העיר לבין מחוז מריך בצד הדרומי של המפרץ. הגשר הוא אחד מסמליה המפורסמים ביותר של סן פרנסיסקו וקליפורניה כולה. גשר שער הזהב הוא אתר תיירות פופולרי מאוד. מדי שנה מבקרים בו כ-10 מיליון תיירים. הגשר הוא גם אתר פופולרי לספורט אתגרי, כגון סקי מים, שחייה וצניחה חופשית.

בניית הגשר החלה בשנת 1933 והסתיימה בשנת 1937. זהו אחד הגשרים התלויים הארוכים והרחבים בעולם. אורכו 2,737 מטרים, והמרחק בין שני המגדלים שלו הוא 1,280 מטרים. הגשר בגובה של 227 מטרים מעל פני הים.

בבניית הגשר בוצעו כ-1.2 מיליון ריתוכים. הריתוכים בוצעו על ידי יותר מ- 10,000 רתכים.

הפרויקט הגדול בישראל: הרכבת הקלה

הפרויקט הגדול בישראל הרכבת הקלה

פרויקט הרכבת הקלה בגוש דן (במידה רבה תת קרקעית) הוא אחד מפרויקטי ההנדסה הגדולים והמורכבים בישראל. המערכת מתוכננת להיות מורכבת משלושה קווים, כאשר הקו האדום כבר פועל והקווים הסגול והירוק יצטרפו אליו בהמשך.

הקו האדום באורך 24 קילומטרים, ומחבר בין פתח תקווה, רמת גן, תל אביב, בני ברק ופתח תקווה. הקו הסגול באורך 19 קילומטרים, יחבר בין תל אביב, חולון, בת ים, ראשון לציון וראשל"צ. הקו הירוק באורך 39 קילומטרים, יחבר בין תל אביב, הרצליה, חולון, בת ים, רמת גן, פתח תקווה וראשל"צ.

המערכת כולה צפויה להסיע כ-300,000 נוסעים ביום, להפחית את זיהום האוויר ולשפר את איכות החיים בגוש דן.
עבודות הריתוך מהוות חלק חשוב מאוד בפרויקט.

הנה כמה נתונים:

  •  נעשה שימוש בכ- 10,000 טון פלדה בפרויקט.
  •  כ- 60% מהפלדה רותכה באתר.
  •  משתתפים בפרויקט כ- 200 רתכים.
  •  נעשה שימוש במגוון רחב של טכניקות ריתוך, כולל ריתוך MIG, ריתוך TIG וריתוך MMA.
  • עבודות הריתוך מבוצעות מתחת לאדמה, בתוך מנהרות מעל הקרקע.