צינור הנפט טרנס-אלסקה (TAPS) היה פרויקט הנדסי ענק שהוא גם פרויקט הריתוך הגדול בעולם. הפרויקט כלל בניית צינור באורך כ- 1,300 ק"מ לשינוע נפט גולמי מפרדייז באלסקה לנמל ואלדז. הצינור עשוי מפלדה ועובר בשטח הררי קשה ומבודד.
יותר מ- 30,000 רתכים השתתפו בפרויקט שנמשך ארבע שנים, מ-1973 עד 1977. הם עבדך בתנאי מזג אוויר קשים, עם רוחות חזקות וקור עז (לפעמים עד מינוס 60 מעלות צלזיוס) ובצעו כשני מיליון הלחמות בצינור, שהיו חיוניות כדי להבטיח את בטיחותו ואת יכולתו לשנע נפט גולמי באופן מאובטח.
גשר שער הזהב הוא גשר תלוי החוצה את מיצר שער הזהב, המפרץ הנכנס של האוקיינוס השקט לסן פרנסיסקו, קליפורניה. הוא מחבר בין החלק הצפוני של העיר לבין מחוז מריך בצד הדרומי של המפרץ. הגשר הוא אחד מסמליה המפורסמים ביותר של סן פרנסיסקו וקליפורניה כולה. גשר שער הזהב הוא אתר תיירות פופולרי מאוד. מדי שנה מבקרים בו כ-10 מיליון תיירים. הגשר הוא גם אתר פופולרי לספורט אתגרי, כגון סקי מים, שחייה וצניחה חופשית.
בבניית הגשר בוצעו כ-1.2 מיליון ריתוכים. הריתוכים בוצעו על ידי יותר מ- 10,000 רתכים.
פרויקט הרכבת הקלה בגוש דן (במידה רבה תת קרקעית) הוא אחד מפרויקטי ההנדסה הגדולים והמורכבים בישראל. המערכת מתוכננת להיות מורכבת משלושה קווים, כאשר הקו האדום כבר פועל והקווים הסגול והירוק יצטרפו אליו בהמשך.
הקו האדום באורך 24 קילומטרים, ומחבר בין פתח תקווה, רמת גן, תל אביב, בני ברק ופתח תקווה. הקו הסגול באורך 19 קילומטרים, יחבר בין תל אביב, חולון, בת ים, ראשון לציון וראשל"צ. הקו הירוק באורך 39 קילומטרים, יחבר בין תל אביב, הרצליה, חולון, בת ים, רמת גן, פתח תקווה וראשל"צ.
הנה כמה נתונים: